Liittymän vaihto on onneksi jo melko simppeliä homma, mutta aina voi tulla vastaan asioita, mitä ei hoksaa ottaa huomioon, joka voi saada helponkin asian tuntumaan turhan monimutkaiselta.
Halusimme kerätä vinkkejä, yleisimmistä sudenkuopista, jotka saattaa aiheuttaa kupruja muutoin sujuvaan prosessiin 🙂
Liittymän vaihto onnistuu vain liittymän omistajan toimesta
Voisiko liittymä olla vanhempiesi aikoinaan hankkima, tai puolisosi, tai jopa yrityksesi? Tällöin liittymän omistaja saattaa olla eri kuin liittymän haltija – eli sinä, joka sitä käytät. Mikäli et ole aivan varma, oletko itse liittymäsi omistaja, kannattaa tämä aina tarkistaa esimerkiksi liittymän sopimuksesta.
Varmista, että liittymän omistajan tiedot on oikein. Kirjoitusvirheet tai pienetkin painallusvirheet saattavat aiheuttaa nytkähdyksiä prosessin etenemisessä. Tarkkuus on siis valttia! 😊
“Säilyyhän nyt varmasti sama numero?”
Tietysti säilyy! Numeronsiirron mutkattoman prosessin varmistat, kun muistat täyttää liittymä tilauksen jälkeen tulevan numeronsiirto-lomakkeen, jolla valtuutat uuden operaattorisi (vaikka MOIn) siirtämään numeron vanhan operaattorisi kirjoilta uudelle.
“Säilyyhän yhteystiedot?”
Tämä on yksi asia, mitä sinun tulee itse muistaa tehdä ennen SIM-kortin vaihtamista; siirrä kaikki SIM-kortille tallennetut tiedot puhelimeen! Nykyäänhän SIM-kortille tallentamisen vaihtoehtona on puhelimen oma muisti, tai näppärät pilvi palvelut, kuten Google, iCloud, Samsung Cloud, jne.
Muista tsekata edellisen liittymän määräaikaisuus
Niin, näitä vielä on ja mikäli vanhassa liittymässäsi on määräaikainen sopimus vielä voimassa, tulee sinun maksaa operaattorista riippuen sopimuksen jäljelle jäävät kulut. Tämä pätee myös kesken kuukautta tehtyihin vaihtoihin.
Onneksi liittymän vaihdossa suurin osa hoidetaan puolestasi
Sinun ei siis tarvitse kuin täyttää sopimus huolellisesti. Me operaattorit hoidamme tarvittavat byrokratiat puolestasi. Liittymän ja puhelinnumeron siirtoon kuluu meillä Moi:lla 7-8 päivää. Kaikesta tarpeellisesta, kuten aikatauluista tai ongelmatilanteista, infoamme kätevästi tekstiviestein, tai sähköpostilla. Muista siis pitää näitä silmällä! Asiakaspalvelijamme ovat myös koko prosessin ajan käytössäsi 😊
Mikäli siis liittymän vaihto on ajankohtainen ja tutkit mahdollisuuksia, käy tsekkaamassa Moi:n reilut liittymähinnat täältä!
Lue lisää aiheesta:
Yle ja viestintäministeriö uutisoi: Nyt moni maksaa tyhjästä